My Follower

Jumaat, 7 Jun 2019

Tips kurangkan stress

Pastikan instalment kereta dan rumah kurang dari 30% dari pendapatan isi rumah. Nampak macam senang tapi nak aplikasikannya memang susah.


Nak nak time nak raya ni. Adik beradik pakai kereta baru rasa macam nak beli juga kereta baru.

Kalau dah terlebih 30% untuk perbelanjaan rumah dan kereta ada penyelesaiannya. Salah satu cara adalah buat kerja part time. Pastikan yang berbaloi.

Contoh part time yang berbaloi adalah menjadi personal home tutor. Korang boleh dapat bayaran RM50 sejam dan sekali ajar 2 jam. Sebulan ajar 4 kali. So boleh dapat RM400 untuk satu kelas. Kalau banyak kelas antara sanggup dan tak sanggup je la dengan masa korang.

Korang boleh tengok gambar sebagai bukti. Cuma jangan hanya ajar untuk buat duit. Anggap korang ajar adik or anak sendiri dan mahu diorang berjaya.



Lagi satu cara adalah korang boleh start jual barang kat ebay. Jual barang kat obersea. Ni pun boleh jana income juga. 

Cara nak dapatkan panduan korang boleh tengok kat sini














Dah ramai start buat jualan. Ada yang beli barang tak sampai RM5, jual balik dekat RM40. Beli barang RM35 jual balik dekat RM130.










Selamat mencuba dan semoga bermanfaat












Tiada ulasan: