My Follower

Sabtu, 19 Januari 2019

MUNAFIK PENGHALANG REZEKI

Penghuni neraka paling bawah sekali (neraka hawiyah) ialah orang MUNAFIK. Sifat munafik menurut baginda Rasulullah ada 3. orang munafik ni macam mana?


  • Bila dia bercakap, dia berbohong - contoh.. bila orang tanya mesej. dia jawab (otw ni... otw.. tunggu nah. Padahal tak gerak-gerak lagi. tak tahu kat mana lagi) dan lain-lain penipuan 
  • bila dia berjanji, dia mungkiri. Ini orang panggil cakap tak serupa bikin - Janji lain, buat lain, tak tepati janji. Seperti suami berjanji pada isterinya. berjanji dengan kawan tapi mungkir janji. 
  • bila diberi amanah, dia khianat - ini bila majikan beri kerja suruh buat kerja yang company punya, tapi kita buat kerja lain yang takda kena mengena dengan waktu kerja. 

Rezeki itu pun boleh jadi haram. Sebab kerja tak amanah. Tidak meminta izin majikan untuk buat kerja lain di waktu pejabat. 

Contoh berniaga online sambil buat kerja pejabat walaupun time tu tak ada kerja.... ini tidak amanah kita panggil. Rezeki yang dapat tu kita beri pula pada anak isteri..jadi darah daging. Sebab tu ada yang degil tak dengar kata, sebab sumber makanan tu tak halal. Sebab itu ada rezeki tapi cepat bocor, cepat habis, tak lekat, rasa tak cukup. sebab tak berkat. jadi..caranya kita kena minta izin tuan majikan tu dulu... paling tidak pun kena cakap juga. 

Itu sedikit perkongsian ustaz Elyas tuan guru yang saya hormati...Cuba periksa diri kita ada tak macam ni?

Kalau nak rezeki LANCAR dan LAJU mulai hari ini...Kalau ada buat perkara yang saya sebut atas tu... cepat-cepat ubah dan bertaubat, meminta maaf pada mereka yang berkenaan, kerana tempatnya di neraka paling bawah kalau mati hari ini tak sempat bertaubat.. ALLAHUAKBAR... kami memohon keampunanMU ya ALLAH dari sifat-sifat munafik... aamiin 

In SHAA ALLAH REZEKI akan lancar semula...

Berilah kami hidayah dan petunjukMU Ya ALLAH. Tempatkan kami dalam kalangan yang beriman dan orang-orang soleh. T_T






Tiada ulasan: