My Follower

Jumaat, 11 Oktober 2019

REZEKI DAN MELEPASKAN HARTA BENDA

Bismillah hirRahmanir Rahim.


Analoginya mudah. Saudara orang yang sangat kaya dan pemurah. Saudara melantik dua orang untuk menyebarkan rezeki saudara.

Saudara berikan dua orang ini RM1 juta seorang untuk diagihkan kepada yang lain yang memerlukan. Mereka yang dilantik itu dibenarkan mengambil beberapa jumlah wang untuk keperluan sahaja.

Orang A mengambil wang keperluan dan yang lain disebarkan kepada yang memerlukan.

Orang B mengambil wang lebih daripada perlu dan menyimpan wang yang diberikan kerana bimbang saudara tidak akan berikan wang lagi nanti.

Persoalan:

Siapa yang saudara percaya untuk terus menjadi penyebar rezeki?

Siapa yang saudara mahu menambahkan lagi wang untuk disebarkan?

Siapa yang saudara yakin untuk dilantik menjadi pemegang amanah wang saudara?

Pastinya orang A.

Lalu tidak menjadi masalah untuk saudara berikan pula RM2 juta, 3 juta malah berbilion RM untuk disebarkan kerana dia adalah orang yang dipercayai.

Saudara tidak akan menambah lagi wang untuk orang B kerana orang B masih ada wang yang belum disebarkannya.

betul betul..??

***

Jadilah hamba yang tidak mengumpul harta tetapi menjadi penyebar rezeki Allah Yang Maha Kaya.

Ketika kita menjadi hamba yang dipercayaiNya, kita akan ditambah rezeki olehNya kerana kita sentiasa senang hati menjadi waliNya, KhalifahNya untuk menyebarkan rezeki. Tugas khalifah adalah mengurus dan mentadbir. Lalu kita diberi juga kecukupan keperluan kita. Dan kecukupan keperluan ini akan bertambah ketika kita terus dipercayai.

Memahami ini, kita tidak lagi bimbang dengan rezeki. Insha Allah rezeki akan terus bertambah untuk disebarkan. Ya Allah, hambaMu ingin menjadi hamba yang dipercayaiMu ya Allah.

Aaamin

Moga bermanfaat buat kita semua. insan kerdil, yang selalu berbuat dosa.

Nota : Tugas saya menyampaikan pesanan dan nasihat telah selesai bila saya kongsikan ilmu ini. Hak ilmu ada dua. Pertama beramal. Kedua menyampaikan pada orang lain. Sekarang bergantung pada diri anda pula. Sama ada nak tunaikan dua hak ilmu ini atau tidak.

Semoga bermanfaat buat anda semua. Semoga semua murah rezeki duit, anak pun jadi baik, senang nak urus.

Nak tips kombo PERCUMA Magnet Rezeki?


Jemput dapatkan Magnet Rezeki Cara Allah, iaitu SOP 555(Workbook RMR+KMR sekarang.

Nak dapatkan ilmu sharing seperti ini dan sebarkan Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my anda sekarang disini & pm saya untuk bawa masuk ke group khas :



Share Share n Share



Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Dan jangan lupa like & share link dibawah 👇👇


Like & share... Nak ikuti Laporan harian Projek Bahtera ?



JEMPUTAN KHAS BUAT ANDA PEMBACA ARTIKEL DI FB PAGE E-REZEKI.MY INI :

Ikut saja arahan yang diberikan dan dapat komisyen setinggi RM76?

Kami akan buka peluang untuk kita berkongsi rezeki dengan lebih ramai orang. Anda hanya perlu ikut arahan dan tiru semula iklan yang kami bagi.

Affiliates dan HQ akan buat marketing sama-sama dalam 1 waktu. Cara ini dapat bantu semua affiliate dapat pendapatan dengan cepat dan dalam tempoh masa yang singkat.

Nak jadi affiliate pun percuma saja. Daftar affiliate e-rezeki sekarang & Semak email(spam) terus untuk dapatkan link ke group khas









Tiada ulasan: