My Follower

Jumaat, 6 Disember 2019

TIPS BISNES ONLINE: BERI JAMINAN

Memberi Jaminan

Memberi jaminan dalam perniagaan adalah untuk meningkatkan kepercayaan dan kredibiliti pelanggan. Apabila kepercayaan dan kredibiliti meningkat, pelanggan juga akan meningkat.

Memberi jaminan ataupun guarantee akan menambahkan lagi pelanggan anda. Mungkin kita takut-takut untuk beri jaminan dan guarantee oleh kerana takut terdapat banyak pulangan produk dan perkhidmatan kita.

Namun apabila kita memberi guarantee ataupun jaminan ia seumpama menunjukkan produk kita adalah lebih berkualiti dan segala risiko ditanggung oleh kita bukan pada pembeli.

Bayangkan sebegini, katakan anda berjaya menjual lima produk setiap hari tanpa memberi sebarang jaminan, tetapi apabila anda memberi jaminan mungkin pulangan wang jualan produk akan meningkat 7 produk sehari. Dalam masa sebulan jualan produk anda telah meningkat kepada 60 produk.

Dan lazimnya mungkin apabila memberi jaminan terdapat sedikit pulangan daripada pelanggan anda. Namun pulangan ini adalah kecil sahaja.

Mungkin sebulan anda menerima sepuluh pulangan tetapi secara keseluruhannya keuntungan anda masih lagi pada 50 produk. Mudahan anda dapat melihat kelebihan dalam memberi jaminan ini. Pastinya mendapat pulangan tetapi secara keseluruhan pastinya ia dapat meningkatkan lagi keuntungan perniagaan anda.

Dengan memberi jaminan, anda berjaya meningkatkan keuntungan perniaagaan anda kerana bilangan pembeli turut bertambah dengan mempunyai produk yang berkualiti, pulangan barangan kurang berbanding dengan penambahan jualan.

Dari mata pembeli, memberi jaminan, menunjukkan barang anda berkualiti dan anda juga bertanggunjawab terhadap produk anda. Ia memberi tanggapan bahawa tiada unsur penipuan dan barangan anda adalah tulen.

Persepsi ini tidak akan merugikan pembeli. Dan juga memberi tanggapan anda berniaga dengan ikhlas. Berikan jaminan dan anda dapat lihat jualan produk dan perkhidmatan anda turut meningkat.

Dapatkan Ebook Magnet Rezeki Cara Allah. Ebook Rahsia Magnet Rezeki(RMR) dan Ebook Rahsia Kelancaran Magnet Rezeki(KMR).




Notakaki : Jika anda nak ikut saya buat Perniagaan Online melalui platform Affiliate, saya rekemen anda daftar affiliate Projek e-Rezeki.my ni.. Untung setinggi RM76 satu jualan. Content untuk promosi pun team mereka sediakan setiap hari.

Team mereka pun sangat membantu, guide kepada setiap affiliate, jangan malu bertanya mereka ya. Sangat mudah untuk buat marketing, semudah copy paste je.

Pesaingan pun kurang. Berminat? Daftar dengan klik SIGNUP kat link ini 

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.








---------------








Nak tips PERCUMA Magnet Rezeki?


Klik link ini e-rezeki.my/kombo


Ada masalah hutang? baca ni dulu. Langkah nak selesai hutang cepat !

Tiada ulasan: