My Follower

Jumaat, 30 November 2018

Seludup

Aman Shah dan Anisah, dua individu terpelajar,terlibat di dalam kancah penyeludupan wang haram dan dadah, di sempadan Malaysia-Thailand. Sifat tamak dan haloba lantaran terlalu memuja kebendaan menjadi pencetus utama penglibatan mereka berdua di dalam aktiviti haram ini.


Anisah secara licik mengheret kekasihnya, Amri, seorang pegawai kastam, tanpa disedari Amri, ke dalam kumpulan penyeludup. Amri yang akhirnya menyedari dirinya menjadi kuda tunggangan Anisah, cuba menyisihkan dirinya dari gejala ini. Tetapi upahan lumayan yang diagihkan kepadanya, Berjaya mengembirikan segala iltizamnya hendak menjadi pegawai kastam yang bersih.


Akhirnya Amri terselamat daripada cengkaman aktiviti haram Anisah apabila dia dilantik menjadi ahli jawatankuasa petugas memberantas aktiviti penyeludupan dadah di perbatasn Malaysia-Thailand. Tugas yang membahaya ini dilakukan dengan jaya walaupun banyak nyawa terkorban.


Ikutilah adventure Amri, Aman Shah dan Anisah yang mendebar, melibatkan tauke-tauke dadah antarabangsa, termasuk Khun Sa, raja dadah yang terkenal itu.



Tiada ulasan: