My Follower

Khamis, 27 Disember 2018

KELEBIHAN SHOPEE BERBANDING PLATFORM LAIN

Zaman sekarang ni, hampir semua orang memilih untuk membeli secara online. Bukan apa, dengan hanya “browse” website Shopee atau app Shopee, anda dapat lakukan jual beli dengan hanya klik dan lepak santai dirumah sahaja. Ada cara mudah, pasti kita akan pilih cara mudah kan?


Tak perlu lagi untuk keluar rumah, start enjin kereta, pergi dari satu kedai ke satu kedai untuk survey dan compare harga. Mudah kan dunia sekarang ni? Itu merupakan salah satu daripada kelebihan yang ada pada Shopee. 

Kalau nak cerita mengenai kelebihan Shopee ni, memang banyak. Tapi dalam banyak-banyak kelebihan Shopee, ada satu yang memang akan buat semua orang rasa macam.. “WOW! Serius la?”

Kelebihan ni memang berjaya buatkan Shopee menjadi platform online shopping yang utama. Ia juga merupakan platform online shopping yang paling popular di Malaysia. Tapi, sebelum kelebihan yang satu ini diceritakan, apa kata kalau anda lihat kelebihan lain juga yang ada pada Shopee.

Shopee menawarkan berbagai produk pada harga yang sangat murah dan berpatutan. Hampir apa sahaja produk yang anda inginkan dapat ditemui disini. Ia juga sangat mudah buat pembeli dan penjual untuk melakukan transaksi kerana ia mempunyai sistem yang sangat mesra pengguna dan selamat untuk kedua-dua belah pihak.

Kelebihan yang paling menarik adalah sistemnya langsung “tidak mesra scammer”.

Sistem macam mana tu? Di Shopee, ia sangat berbeza dengan platform lain dimana jika anda melakukan pembayaran, Shopee akan “hold” dulu duit tersebut didalam sistem. Duit hanya akan diberikan kepada penjual sebaik sahaja anda mengesahkan penerimaan barang anda.

Selaku penjual juga, anda hanya akan menerima tempahan dan perlu melakukan penghantaran hanya selepas anda menerima bayaran daripada pelanggan. 

Kebiasaannya modus operandi scammer adalah, anda perlu membayar sejumlah wang untuk lock barang terlebih dahulu dan barang yang ditawarkan adalah pada harga yang sangat rendah. Akhirnya barang pun tak dapat dan wang anda pun lesap. Disebabkan itulah Shopee telah menghasilkan sistem ini. Untuk mengelakkan scammer dari menganiaya pembeli. 

Dengan sistem ini jugalah telah menyebabkan ramai yang merasakan jual beli di Shopee adalah lebih selamat berbanding dengan platform lain. Ia juga merupakan diantara sebab utama yang mampu membuat ramai penjual dapat menjana jualan sehingga RM1000 sehari.

Kalau anda berminat untuk tahu dengan lebih lanjut mengenai cara untuk berbisnes di Shopee, panduan Rahsia Shopee adalah yang terbaik dan sangat mesra pengguna. 

Jika anda tidak pernah mempunyai pengalaman melakukan bisnes online atau berjual beli di Shopee sekalipun, anda akan di”guide” oleh mentor-mentor yang pakar menerusi group support khas buat mereka yang mendapatkan Rahsia Shopee sahaja sehingga anda berjaya. So, jangan tunggu lama-lama kalau anda nak cepat-cepat berjaya.




Tiada ulasan: