My Follower

Sabtu, 26 Januari 2019

Kenapa Perlu Berniaga di Platform Ni?

Kalau anda nak tahu, nak bisnes di Shopee ni tak semestinya kita perlu pegang stok. Nak buat dropship pun boleh. Ada order baru kita order kat supplier.


Tapi kenalah ada modal untuk buat 'rolling'. Sebab Shopee akan hold dulu payment tu sampai pembeli terima barangya.

Ini 5 sebab kenapa perlu bisnes di Shopee.

  1. Murah - Harga murah dan berpatutan. Kalau anda cari barang sama di platform lain, akan ada perbezaan harga yang tinggi sehingga anda akan secara automatik terus beli di Shopee tanpa fikir panjang.
  2. Free Shipping - Ramai penjual yang offer free shipping dan kalau ada caj pun, masih rendah.
  3. Zero Scammer - Risiko untuk jumpa dengan “scammer”  di Shopee adalah 0% dengan adanya Shopee Guarantee Policy. 
  4. Duit Selamat - Sistem Shopee akan 'hold' dulu duit & hanya akan diberikan kepada penjual sebaik sahaja pembeli mengesahkan penerimaan barang jualan.
  5. Proses “refund and return”  - Jika di platform lain, sukar untuk anda dapatkan semula refund jika barang  yang diterima tak seperti kondisi yang Di Shopee jika anda penuhi terma dan syarat, proses ini sangat mudah dan pantas. 

Banyak lagi sebab yang buatkan ramai orang berjual beli di Shopee. Jika anda buat kajian sikit produk dan pasaran, mungkin anda mampu jual apa sahaja  di Shoppe dan berpotensi untuk jana sehingga 4angka sehari, InshaAllah.

Untuk itu, anda perlukan ilmu dan guru yang betul. Nak dapatkan coaching atau pergi kelas mungkin anda perlu laburkan kos yang banyak. Tapi, ada satu lagi cara untuk dapatkan ilmu danguru yang tepat pada kos yang sangat-sangat berpatutan iaitu Raja Dropship.

Segala persoalan anda mengenai bisnes dropship di Shopee akan terjawab dalam panduan ni. 




Tiada ulasan: