My Follower

Isnin, 26 Ogos 2019

Enjoy jadi poyo ratus juta!

Apabila Tuan Khairul Hakimin Muhammad (KHM) share ebook Dato' Sri Aliff Syukri Kamarzaman ini, perkara pertama yang terlintas dalam kepala saya,


"Aduh! Apahal KHM jual buku Dato' poyo ni?"

Ehhh! Nanti baca dulu‼️

Serius memang saya tak percaya. Saya ini pengikut tegar KHM sejak 2014 lagi. Semua ebook dan buku fizikal beliau memang benar-benar 'manusia'. Maksudnya bukan ilmu buku semata-mata. Ilmu boleh buat on the spot.

Tiba-tiba KHM jual ebook Dato' poyo ni. Lalu saya buang jauh-jauh skeptikal tu. Saya beli jugak. RM70 jer pun.

Lepas baca, memang agak hampa sebab memang beliau poyo! Ceritanya pun memang cara beliau yang poyo tulah.

Saya teruskan baca muka surat demi muka surat sebab dah beli kan? Lepas hadam semua.

Pergh! Patutlah KHM suggest. Walaupun cara berceritanya poyo tapi isinya isi ratus juta punya "poyo".

Dalam ebook ni ada 4 perkara menjadi kunci buat duit Dato' Aliff Syukri. Walaupun dalam IG nampak poyo tapi 4 perkara yang beliau buat ini untuk buat duit:

  1. Kenal rapat dengan PELANGGAN. Bab kenal pelanggan ini perkara pertama dalam bisnes. Dato' Alif Syukri share macam mana dia kenal pelanggan sampai dapat tahu perkara ini: "DIORANG NAK KURUS, DIA NAK CANTIK DAN NAK KETAT."
  2. Urus MANUSIA. Beliau share macam mana beliau urus agen sampai cecah jualan RM20 ke RM40 juta.
  3. Urus DUIT. Dah urus manusia beliau urus pula duit yang banyak itu.
  4. Urus MASA. Macam mana beliau maksimise penggunaan masa buat duit.

Itu baru 4. Ada banyak lagi yang beliau share. Nak baca sendiri betapa poyonya beliau pergi kat link ini. Tapi kena beli dulu. Terpulang pada anda. Tambah ilmu tak rugi pun. Tak kisah meniaga apa pun. Tak ada ilmu lambat le kaya.








Tiada ulasan: