My Follower

Sabtu, 12 Oktober 2019

JANGAN BERHENTI, TERUSLAH BERLARI

inilah HAKIKAT Rukun Haji & Umrah iaitu Saie Di Antara Safa dan Marwah.


Apakah kita sudah berhenti dari berlari (berusaha) dan berputus asa?

Siti Hajar terus berlari dan berlari dalam sedar penuh pada Allah. Tidak hanya duduk berdoa di sisi anaknya Ismail mengharapkan sesuatu dari Allah.

Siti Hajar tidak meminta makanan mahupun minuman dari Allah sedangkan itulah yang diperlukan dia dan anaknya.

Yang dimohon Siti Hajar adalah....

"Wahai Tuhan, ampunilah kami, rahmatilah kami, maafkanlah kami, kurniakanlah kami kemudahanMu dan ampunilah kami segala apa yang Engkau ketahui. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang kami tidak ketahui, dan Engkaulah Allah Yang Maha Mulia Lagi Maha Pemurah"

Siti Hajar memohon keampunan dan rahmat dari Allah ketika dia diduga Allah. Cukup berbeza dengan kita ketika kita memiliki masalah, kita utamakan masalah kita dengan memohon agar Allah selesaikan masalah kita itu.

Kita bagaikan mengaturkan hidup kita dan mengarahkan Allah untuk mengikut kehendak kita. Akhirnya kita lupa memohon dengan bersungguh-sungguh keampunan dan rahmat dari Allah ketika kita berdoa kepadaNya.

Mengapa kita perlu memohon keampunan ketika kita diduga Allah sedangkan apa yang berlaku bukan kehendak kita sendiri?

Kesalahan kita iaitu tidak mahu menerima kehendak Allah sehingga sesuatu dugaan itu dilihat sebagai suatu masalah buat diri kita. Ini kesalahan jelas kita kepada Allah ketika datang kepadaNya dengan hati yang gelisah dan khuatir.

Mohonlah keampunan dan rahmat Allah ketika kita diduga Allah. Kerana ketika diduga itu barangkali kita hilang kesedaran kepadaNya disebabkan kekhuatiran dan kegelisahan akibat tidak mampu menerima kehendakNya.

Untuk seterusnya kita bersandarkan kepada Allah untuk mengaturkan hidup kita ini dengan memohon rahmatNya. Ketika rahmatNya tiba, kita pasti akan didorongkan dengan ilham iaitu petunjuk dan kekuatan dariNya dalam menyelesaikan masalah kita

Kita pasti digerakkan dan alam ini diaturkan indah oleh Allah seolah-olah segalanya seperti kebetulan ketika masalah kita selesai. Hakikatnya Allah jua yang mengaturkan semuanya dengan jalan penyelesaian yang tidak pernah kita fikir dan sangkakan.

Allahurabbi, sungguh indah pengajaran dari kisah Siti Hajar dan Nabi Ismail ini. Sederhana tetapi penuh bermakna inshaAllah.

BERSANGKA BAIKLAH KEPADA PEMBERI REZEKI

Allah telah menetapkan kurniaan rezeki setiap makhluknya yang melata di bumi ini, tidak terkecuali kita juga sebagai manusia. Oleh itu, bersyukurlah kita dan bersangka baiklah dengan setiap pemberian Allah. Sesungguhnya setiap kesenangan dan kesusahan, kedua-duanya adalah ujian.

Mudah-mudahan dengan semua amalan ini, bukan saja urusan dunia kita dipermudahkan, tetapi juga urusan di akhirat.

"Ilmu ini bukan tentang saya, tapi ianya tentang Anda, bagaimana diri Anda menjadi SUPER MAGNET REZEKI. Ianya satu ilmu di mana kita menarik rezeki dengan cara Allah. Hanya duduk diam, rezeki akan datang menghampiri. Kalau dengan diam sahaja, rezeki sudah berkejaran datang menghampiri, bagaimana kalau kita bergerak, berkerja dan berbisness..??"



Moga bermanfaat buat anda semua. Nak tips kombo PERCUMA Magnet Rezeki?


Jemput dapatkan Magnet Rezeki Cara Allah, iaitu SOP 555(Workbook RMR+KMR sekarang.

Nak dapatkan ilmu sharing seperti ini dan sebarkan Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my anda sekarang 

Nak ikuti Laporan harian Projek Bahtera ?


JEMPUTAN KHAS BUAT ANDA

Ikut saja arahan yang diberikan dan dapat komisyen setinggi RM76?

Kami akan buka peluang untuk kita berkongsi rezeki dengan lebih ramai orang. Anda hanya perlu ikut arahan dan tiru semula iklan yang kami bagi.

Affiliates dan HQ akan buat marketing sama-sama dalam 1 waktu. Cara ini dapat bantu semua affiliate dapat pendapatan dengan cepat dan dalam tempoh masa yang singkat.

Nak jadi affiliate pun percuma saja. Daftar affiliate e-rezeki sekarang & Semak email(spam) terus untuk dapatkan link ke group khas:







Tiada ulasan: