My Follower

Khamis, 5 Disember 2019

Cara Saya Jimatkan Kos Iklan Berganda-Ganda!

Dulu saya spend sekitar RM5 - RM10 ringgit untuk dapatkan seorang prospek guna FB Ads...Bila dah buat retargeting, dapatlah kurang sikit kos tu...Tapi takde lah banyak mana pun...Itu pun still kena bayar lagi dan lagi setiap kali buat retargeting hanya untuk kasi prospek yang sama nampak iklan kita lagi dekat newsfeed mereka!


Bila dah ada Messenger Marketing awal 2017 dulu, kos iklan saya drop berganda-ganda...Tak layan retargeting lagi dah...FB Ads hanya untuk carik prospek baru saje...Ape barang nak bayar lagi untuk prospek yang sama...Dengan hanya 1-2 klik, saya boleh blast PM kepada semua yang pernah komen dekat post saya...Tak perlu bayar apa-apa lagi pada pihak FB!

Bukan tu je, saya jugak dapat jimat banyak masa dan tenaga sebab dapat "filter" secara automatik semua prospek yang hanya komen PM, then senyap...So masa dan tenaga hanya fokus pada mereka yang serius saje.

Yang tak serius boleh diabaikan atau boleh followup secara auto guna Messenger Marketing di kemudian hari!

Tapi, itu cerita dulu la....

Sejak Nov 2017 sampai sekarang, saya dah tak run FB Ads langsung...Bila nak promote produk je, saya terus blast PM pada prospek sedia ada...Hasilnya, kejap je post jadi viral dan akaun pun bunyi kaching...kaching...

Anyway saya yakin masih ramai yang tak nampak benda ni...Ramai yang masih lagi bermati-matian buat retargeting dan pakai tool sniper segala bagai untuk "reach" prospek yang sama...Pastu sibuk mengejar prospek yang tak serius secara manual guna jurus close sale maut!

Ok takpe...Teruskan je kalau memang suka bazir duit + masa + tenaga...Tapi kalau tak, eloklah dapatkan panduan Messenger Marketing 




Tiada ulasan: