My Follower

Ahad, 3 November 2019

RAHSIA YANG BUKAN RAHSIA

Rezeki tu Allah yang tentukan.

Buat apa lah risau pasal rezeki orang lain lebih banyak dll. Kita tak dapat apa kita nak sebab kita malas. Mereka dapat apa mereka nak sebab mereka rajin.

Tak berhenti usaha. Tak berhenti tambah ilmu.

Kita tengok rezeki orang, kita terbakar. Tak senang duduk. Baguslah. Tapi tang tak bagusnya bila tak buat apa-apa untuk ubah tahap rezeki kita.

Usah cemburukan rezeki orang. Bersyukur dulu dengan apa kita ada. Nanti Allah tambah lagi.

Yes!

Hanya semudah bersyukur dan serahkan pada Allah sahaja hasil usaha kita.

Rezeki itu sebuah kesabaran.

Rezeki itu sebuah kesyukuran.

Rezeki itu sebuah ketenangan.

Perbanyakkan amal ya. Ianya hanya milik orang yang yakin dengan rezeki Tuhan. Rahsia yang bukan rahsia pun. Jaga mental blok. Jaga hati. Bantu orang.

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Nota : Tugas saya menyampaikan pesanan dan nasihat telah selesai bila saya kongsikan ilmu ini. Hak ilmu ada dua. Pertama beramal. Kedua menyampaikan pada orang lain. Sekarang bergantung pada anda pula. Sama ada nak tunaikan dua hak ilmu ini atau tidak. 

Nak tips PERCUMA Rahsia Magnet Rezeki?


Jemput dapatkan Ebook Rahsia Magnet Rezeki (Workbook RMR+KMR).





Nak dapatkan ilmu sharing(copywriting ilmu) seperti ini dan Copy Paste Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my sekarang 

Ikuti Laporan harian Projek Bahtera (Sedekah Nasi Tengah Hari di Masjid & Sekolah Tahfiz ) ?

Tiada ulasan: