My Follower

Sabtu, 14 Disember 2019

ELAK DIRI KITA JADI TONG YANG BOCOR

Pagi tadi dapat ilmu baru. Insaf juga. Teguran untuk diri sendiri, juga sampaikan kepada sahabat semua. Ini yang saya sempat taip di notes. 

Kadang-kadang kita kena tengok diri kita lebih banyak, lebih teliti dan lebih tekun. Selalu rasa sempit walau dah banyak, kita rasa kita, kita buat baik. Kita duk marah kenapa jadi begini kenapa jadi begitu. Dalam tak sedar, mungkin kita telah lakukan 7 hal ini: 

  1. Sedekah, namun tidak berusaha bekerja. 
  2. Pemurah, namun tidak menjaga mulut. 
  3. Banyak memberi, namun suka menunjuk-nunjuk dan nak disebut-sebut. 
  4. Suka buat kebaikan, namun suka dipuji-puji dan ada rasa kecewa apabila orang tidak berterima kasih.
  5. Banyak membantu ibu bapa, namun suka bergaduh sesama adik beradik. 
  6. Gemar berbelanja rakan taulan, namun kedekut dengan keluarga. 
  7. Suka berilmu namun rasa bagus dengan banyaknya berbahas. 

Semua 7 perkara ini akan jadi paku kepada tong-tong pahala kita. Ia akan membocor dan tiris semuanya perlahan-lahan. Jadi nak buka kunci rezeki tak sempat kerana pahala itu hilang begitu sahaja. 

Ia seperti kalian pergi ambil air di perigi menggunakan baldi yang bocor. Saat ambil ia penuh, dalam perjalanan ia hilang sedikit demi sedikit, lalu perlu ulang lagi dan lagi sampailah kita perasan yang bocor itu perlu ditutup dahulu barulah kita dapat sepenuhnya. 

Mari kita tutup dan tampal semua bocor-bocor tersebut ya. Semoga semua amal baik, dapat membuka pintu rezeki dengan seluas-luasnya. 

Begitulah. Moga menjadi iktibar dan titik perubahan buat diri kita semua. Sekian. 

Semoga kita semua di sini berada di bawah lembayung limpahan rahmatalamin.. 

Saya doakan semoga Allah permudahkan segala urusakan kita semua hari ini mudah-mudah dan sehabis mudah. InsyaAllah. 

Jom kita belajar lagi tentang Magnet Rezeki Cara Allah 

"Ilmu ini bukan tentang saya, tapi ianya tentang Anda, bagaimana diri Anda menjadi SUPER MAGNET REZEKI. Ianya satu ilmu di mana kita menarik rezeki dengan cara Allah. Hanya duduk diam, rezeki akan datang menghampiri. Kalau dengan diam sahaja, rezeki sudah berkejaran datang menghampiri, bagaimana kalau kita bergerak, berkerja dan berbisness..??" 

  • SOP 555, Rahsia Amalan 100 Hari, Magnet Rezeki Cara Allah...Ingin me RASA inya sendiri? 

Selalu kita sukar nak istiqamah dalam berbuat satu-satu amalan kan? Jom kita dapatkan panduan ini dan buat secara bersama dalam berjemaah(group). InsyaAllah lebih mudah untuk sebati dengan diri, kita buat amalan yang lebih fokus tersusun dan mudah nak istiqamah. 



Nak tips PERCUMA Rahsia Magnet Rezeki? 

Klik link ini dan download: 

Nak dapatkan ilmu sharing(copywriting ilmu) seperti ini dan Copy Paste Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my sekarang 

Tiada ulasan: