My Follower

Rabu, 4 Disember 2019

TIPS BISNES ONLINE: EDAR BROCHURE

Di Mana Edarkan Brochure?

Apabila telah siap brochure yang efektif, pastikan tempat mengedarkannya juga adalah efektif.

Seringkali kita dapat lihat di pasar raya ada yang mengedar brochure kepada pengunjung – pengunjung. Tidak sampai beberapa saat kemudian, brochure itu dibuang ke dalam tong sampah.

Kalau kita yang memberi brochure, jangan pandang belakang, jangan pandang selepas brochure dikutip oleh pengunjung kerana nanti kita akan terasa hati apabila mereka hanya membuang dalam tong sampah.

Tetapi ada teknik dan cara yang lebih effektif lagi apabila mengedarkan brochure dan risalah.

Tekniknya adalah pastikan tempat pengedaran tersebut adalah sesuai dan tepat pada sasaran yang kita hendak tuju.

Memang sering kita lihat di mana brochure diedarkan kepada sesiapa sahaja tetapi ianya kurang effektif. Tetapi bayangkan seperti ini, bayangkan seseorang itu memberi komputer baru kemudian diberi leaflet atau brochure bantuan dan support bagaimana untuk membaiki komputer tersebut jika komputer itu rosak. Pastinya pembeli komputer itu akan menyimpan brochure tersebut betulkan?

Ataupun satu lagi contoh, bayangkan seseorang itu membeli kek hari jadi dan di kedai kek hari jadi tersebut diberi brochure untuk mendapatkan badut ataupun magician ataupun hiburan untuk sesuatu majlis hari jadi itu. Sekiranya begini maka brochure tersebut tepat jatuh di tangan prospek yang mungkin memerlukannya.

Oleh itu, memang secara rata – rata ramai orang kata, brochure dan risalah ini orang buang sahaja, tetapi sekiranya tempat yang kita sasarkan brochure tersebut kena dengan sasaran pasaran yang kita ingin tujukan, ianya lebih effektif lagi sepuluh kali ganda.

Di sini sebagai usahawan apa yang perlu kita lakukan adalah cuba cari rakan – rakan niaga yang serasi dengan kita. Contoh seperti tadi, perniagaan membaiki komputer bersama perniagaan menjual komputer.

Ataupun perkhidmatan hiburan hari jadi bersama kedai membuat kek hari jadi. Apabila mendapat rakan niaga seperti ini, apa yang boleh dilakukan adalah cross promotion ataupun promosi bersilang. Saya promosi anda, anda promosi saya juga. Maka di sini kita mendapat win – win situation.

Brochure dan risalah boleh menjadi effektif lagi sekiranya kena dengan tempatnya. Oleh itu, cari rakan niaga yang sesuai dan lakukan pertukaran brochure sesame sendiri.

Dapatkan Ebook Magnet Rezeki Cara Allah. Ebook Rahsia Magnet Rezeki(RMR) dan Ebook Rahsia Kelancaran Magnet Rezeki(KMR).



SALE IS RECRUITING!

Notakaki : Jika anda nak ikut saya buat Perniagaan Online melalui platform Affiliate, saya rekemen anda daftar affiliate Projek e-Rezeki.my ni.. Untung setinggi RM76 satu jualan. Content untuk promosi pun team mereka sediakan setiap hari.

Team mereka pun sangat membantu, guide kepada setiap affiliate, jangan malu bertanya mereka ya. Sangat mudah untuk buat marketing, semudah copy paste je.

Pesaingan pun kurang. Berminat? Daftar dengan klik SIGNUP kat link ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.




---------------




Nak tips PERCUMA Magnet Rezeki?


Nak dapatkan ilmu sharing seperti ini dan sebarkan Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my anda sekarang disini

Ada masalah hutang? baca ni dulu. Langkah nak selesai hutang cepat !

Tiada ulasan: