My Follower

Selasa, 10 Disember 2019

TIPS BISNES ONLINE: JUJUR

Jujur dalam Perniagaan - Sentiasa jujur dalam perniagaan. Pulangannya akan dapat berkali-kali ganda, bukan sahaja dalam bentuk wang keuntungan!

Ada satu ketika dulu ,masa itu saya nak belikan keropok lekor untuk anak-anak saya. Pastinya anak-anak saya suka keropok lekor yang crispy. Mana mungkin kita akan suka yang liat betul tak? Di gerai keropok itu saya bertanya ,“Ranggup tak keropok lekor ni bang? “ jawabnya “Memang ranggup baru je goreng”.

Jadi saya pun beli lah keropok itu, dalam kereta apabila saya cuba makan keropok itu punya lah liat, sejuk pula itu. Itu lah contohnya peniaga yang tidak jujur.

Walaupun harga keropok tu RM 2.00 sahaja tetapi oleh kerana tidak jujur tersebut, peniaga tersebut telah hilang seorang pelanggan seumur hidup.

Kalau kita lihat keuntungan jangka pendek sahaja, maka ini yang terjadi kes-kes peniaga yang tidak jujur untuk mengaut keuntungan yang cepat tanpa memikirkan keuntungan jangka panjang.

Sekarang ini anda bayangkan macam ini, hilang seorang pelanggan seperti saya yang membeli keropok RM2.00 seminggu kalau sebulan dah hilang RM8.00 dekat situ setahun sudah RM96.00 hasil jualan yang tak dapat.

Tapi itu baru saya sorang, sekiranya ada 30 pelanggan yang terkena nasib yang sama seperti saya? Sudah kerugian RM2880.00 nampak tidak berapa banyak kerugian kalau kita tidak jujur dalam perniagaan.

Dalam perniagaan jangan kita fikirkan jangkaan masa pendek , fikirkan keuntungan jangka masa panjang .Sentiasa jujur dalam perniagaan anda, bukan sekadar tidak dapat keuntungan nanti kita dapat dosa pula bila kita tidak jujur. Betuk tak?

Dapatkan Ebook Magnet Rezeki Cara Allah. Ebook Rahsia Magnet Rezeki(RMR) dan Ebook Rahsia Kelancaran Magnet Rezeki(KMR).




Notakaki : Jika anda nak ikut saya buat Perniagaan Online melalui platform Affiliate, saya rekemen anda daftar affiliate Projek e-Rezeki.my ni.. Untung setinggi RM76 satu jualan. Content untuk promosi pun team mereka sediakan setiap hari.

Team mereka pun sangat membantu, guide kepada setiap affiliate, jangan malu bertanya mereka ya. Sangat mudah untuk buat marketing, semudah copy paste je.

Pesaingan pun kurang. Berminat? Daftar dengan klik SIGNUP kat link ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.





Nak tips PERCUMA Magnet Rezeki?

Klik link ini:




✅ https://e-rezeki.my/kombo/?id=1461




Nak dapatkan ilmu sharing seperti ini dan sebarkan Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my anda sekarang disini




>> https://e-rezeki.my/go/recruit.php?ref=1461




Ada masalah hutang? baca ni dulu. Langkah nak selesai hutang cepat !




https://e-Rezeki.my/go/yes.php?id=1461_10

Tiada ulasan: