My Follower

Jumaat, 6 Disember 2019

NAK SEMUA DAPAT

Hendakkan dunia semata-mata, Allah akan beri. Ingin mengumpul harta lebih berbanding menjadi penyebar rezeki, Allah beri. Hendak mengumpul kekayaan berbanding menjadi penyebar kekayaan, Allah beri.

MALAH... Allah tidak kurangkan sedikit pun.

Hati-hati dengan setiap rezeki yang kita miliki. KEJAYAAN bukan diukur berapa banyak harta yang dikumpul dan dimiliki. Tetapi diukur berapa banyak yang mampu dilepaskan (disebarkan kepada yang memerlukan) demi Allah dan Rasul. Serta sejauh mana hati itu mampu melepaskan diri daripada keterikatan dengan harta, anak pinak dan segala keduniaan. Genggam dunia tapi jangan simpan di dalam hati.

Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya. Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan. (QS Hud, 11:15-16)

Semoga Bermanfaat...




Jom belajar melalui ebook SOP 555 (RMR+KMR)





Nak tips PERCUMA Magnet Rezeki & pesanan nasihat terus ke hati setiap hari melalui email?


Nak dapatkan ilmu sharing seperti ini dan sebarkan Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my anda sekarang disini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

-----------------------------------------

Nak ikuti Laporan harian Projek Bahtera ?

👉🏻 https://t.me/ProjekBahtera




1 ulasan:

Umi Nazrah berkata...

salam singgah. sungguh benar bagai dikata. minda berkata2, inshaAllah akan diperkenankan oleh Allah Taala