My Follower

Selasa, 10 Disember 2019

KESABARAN MENDIDIK JIWA


Sabar itu bukan diajar tapi dididik

Sabar itu adalah rohani hanya dididik

Ertinya bagaimana..??

Orang yang punyai sabar memperlakukan & memperlahirkan dari diri dia sabar dan dia transfer atau pindah kesabaran itu kepada orang lain. Di sekelilingnya. bila kita ini di ajar tanpa didik, maka jadilah kita ini insan kurang ajar.

Begitulah di sini (komuniti RMR, KMR, e-Rezeki.my, Bahtera), sebagai contoh di mana saya didik kalian sabar dalam menimba ilmu, yang mana sabar akan stay dan menanti dengan penuh keterujaan, setiap bait-bait ilmu di sini, bertanya terus jika tak jelas, yang mana tak sabar akan left terus. Itu lah satu perjalanan hidup, warna warni hidup, sentiasa persiapkan diri, kemaskini dan upgrade ilmu sentiasa, untuk menuju balik kepada Dia.

Tidak akan ajar itu sesekali membentuk rohani. Ajar itu hanya membentuk akal....Tapi didik membentuk rohani.

Ilmu yang dituang di di platform saya bangunkan ini adalah ILMU DIDIK, bukannya ILMU AJAR

DIDIK berselawat Istighfar, DIDIK praktikkan Amalan RMR KMR, DIDIK sabar DIDIK konsisten berzakat dan bersedekah dsb

Bila dah dapat ilmu, dah dapat ajar, dapat didik, barulah amalnya betul! Matlamat buat amalan tu betul. Bukan lagi setakat di akal. Tapi terus beramal dari hati. sekarang ni masih nak hanya Amal dari Ajar, Atau nak Amal dari didik?

Ajar tanpa didik UMPAMA, ilmu tanpa Akhlak Itu namanya Fekah tanpa Tasawuf

Sekadar buat2 saje. Ikut-ikutan saje, tanpa faham buat tu untuk apa. Umpama berwudhuk sekadar basah basuh anggota sahajalah.. jika benar faham, akan menitis air mata, hati sayu ketika berwudhuk itu. Belajar lah sabar apabila di didik.

"Islam adalah ilmiah dan amaliah." (HR. Bukhari).

segala sesuatu/ilmu tentang Islam harus/wajib bisa diterima oleh akal/ilmiah, setelah bisa diterima oleh akal maka perbuatlah (amaliah). dan Ilmu TASAWUF yang BENAR harus diatas Ilmu SYARI'AT yang BENAR juga tentunya...!

Semoga bermanfaat untuk semua.

Sama2 kita hijrah diri. Dengan mula hijrah amalan dan hati. Perbanyakkan selawat dan istighfar.

Moga jadi bekalan sebenar-benar diri kita kelak. Jom kita belajar lagi tentang Magnet Rezeki Cara Allah

"Ilmu ini bukan tentang saya, tapi ianya tentang Anda, bagaimana diri Anda menjadi SUPER MAGNET REZEKI. Ianya satu ilmu di mana kita menarik rezeki dengan cara Allah. Hanya duduk diam, rezeki akan datang menghampiri. Kalau dengan diam sahaja, rezeki sudah berkejaran datang menghampiri, bagaimana kalau kita bergerak, berkerja dan berbisness..??" - Rahsia Amalan 100 Hari, Magnet Rezeki Cara Allah

Ingin meRASA inya sendiri?





Nak tips PERCUMA Rahsia Magnet Rezeki? Klik link ini dan download:


Nak dapatkan ilmu sharing(copywriting ilmu) seperti ini dan Copy Paste Secara Percuma sambil jana pendapatan? Daftar akaun affiliate e-Rezeki.my sekarang 

Tiada ulasan: